08/08/2012

Si Cilik Cina

"Aku rasa petang ni mesti hujan,"

"Kenapa pulak?"

"Sebab angkasa gelap..." katanya sambil mengangguk yakin.

Aku memandang ke kanan dengan kening sebelah terangkat. "Meaning?"

"Angkasa gelap? Tak faham?" soalnya pula.

Aku menggeleng. "What is angkasa?"

"It's there, there!" katanya sambil tangan menadah ke langit.

Ketawa pecah.

.....................................................................

"Bagi aku past year paper ko,"

"Ada atas meja tu,"

"Meja ko sibuk kot?"

Aku memandang ke arahnya lagi. "Meaning?"

"Sibuk? Can't you see by yourself?"

"My meja is busy? Are you sure?"

"Err.."

Masing-masing tersenyum sendiri.

.....................................................................

"So, ko sambung ACCA?"

"Tak tahu lagi lah, ko pun tahu kan?"

"Kenapa? Ko kan tengah struggle Peneraju?"

"Yelah, aku tengah usaha dapat dana ni,"

"Err, dana?"

"Yelah, duit pengajian semua all.."

"Dana? My bio teacher last time named Dana you know?" kata aku sambil tersengih.

"Hailoh hailoh, FUNDING! That's the word you're looking for!" dia merengus marah.

"Haha, I was joking,"

Aku tersenyum sendiri. Sepi.

.....................................................................


So, last semester was finally over, but I still have another 3 papers. 
Insya Allah next semester.
Quite happy for them, not very happy for me.
But Allah is the Director right? What else to worry?
He knows best, yet we know less than nothing.
Insya Allah. Insya Allah. Insya Allah.

But I'm sure I'm gonna miss them.
No matter how I try to hide it.
They're just not there anymore.
It is only me and me.
Allah :)